Class P2/2
Railroad Line L.N.E.R.
Country UK
Wheel Arrangement 1'D1' h3   Boiler Pressure 17,6 kp/cm²
Tender 4 Grate Area 4,6 m²
Driving Wheel Ø 1880 mm

Heating Surface Area

252 m²
Leading Wheel Ø mm Superheater Area 72 m²
Trailing Wheel Ø mm Cylinder Ø 533 mm
Length (over all) 22 692 mm Piston Stroke 660 mm
Max. Speed (Design) km/h Max. Axle Loading 20,3 Mp
Max. Speed (achieved) km/h Weight on drivers 80,4 Mp
Power hpi Weight (total) 168 Mp
Fuel Coal Power Transmission Rods
Gauge 1435 mm Tractive Effort  19,36 Mp
First Bldg. Year

 

  Number built

6

Die Class P-2 entstand für den Schnellzugdienst auf der Streck zwischen Aberdeen und Edinburgh, für den die Pacifics der LNER überfordert waren. #2001 'Cock o' the North' und  #2002 'Earl Marishal' wurden nachträglich in die der A-4 angepassten Stromlinienform umgebaut, während #2003 'Lord President', #2004 'Mons Meg', #2005 'Thane of Fife' und #2006 'Wolf of Badenoch' bereits in dieser Form fertig gestellt wurden.